مفهوم دیجیتال مارکتینگ

از واژه دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) به عنوان زیرمجموعه مدیریت بازاریابی و همچنین مدیریت تبلیغات طی دو دهه گذشته یاد می شود. با این وجود ، با توجه به پیشرفت فناوری اطلاعات در سالهای اخیر ، افزایش متوسط ​​زمان کاربران آنلاین ، استفاده گسترده از تلفن های همراه و افزایش نفوذ اینترنت در جهان ، امروزه دانش و تجربه مستقلی تلقی می شود.

دیجیتال مارکتینگ

تعریف سایت دیجیتال مارکتینگ HubSpot که یکی از معتبرترین سایت ها در زمینه بازاریابی دیجیتال و استراتژی محتوا است ، در تعریف دیجیتال مارکتینگ ذکر شده است که این عبارت یک چتر مفهومی است. به عبارت دیگر بهتر است به جای اینکه بتوانید تعریفی مستقیم از آن ارائه دهید ، از همه تکنیک ها و ابزارهایی که تحت عنوان بازاریابی دیجیتال قرار می گیرند آگاهی داشته باشید.

اگرچه تعریف واحدی از بازاریابی دیجیتال وجود ندارد ، اما به نظر می رسد که تعریف زیر را می توان تا حد زیادی در نظر گرفت ، فصل کلی توضیحات کلی در زمینه دیجیتال مارکتینگ :
دیجیتال مارکتینگ شامل مجموعه ای از کلیه ابزارها و فعالیت هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در یک زمینه دیجیتالی (وب ، اینترنت ، تلفن همراه یا سایر ابزارهای دیجیتال) استفاده می شود.

بازاریابی آنلاین
دیجیتال مارکتینگ: ابزار بازاریابی دیجیتال
موارد زیر نمونه هایی از ابزار بازاریابی دیجیتال است:

بازاریابی موتور جستجو (SEM) [شامل ترافیک ارگانیک و خریداری شده]

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

بازاریابی محتوا

بازاریابی ورودی

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

استراتژی محتوا

تبلیغات PPC

بازاریابی تأثیرگذار

تبلیغات بنر

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی موبایل یا بازاریابی موبایل (یا اصطلاح قدیمی آن: تبلیغات موبایل)

بازاریابی وابسته

ایجاد محتوا

بازاریابی ویروسی دیجیتال

بازاریابی اینترنتی

لیست ابزارهای دیجیتال مارکتینگ گاهی شامل تبلیغات هدفمند و شخصی و همچنین تبلیغات مستقیم است.

با این حال ، از آنجا که این دو عنوان در عمل گسترده تر و جامع نیستند (ممکن است گزینه های دیگری را پوشش دهند) ، ما آنها را در بالا ذکر نکردیم.

منبع: motamem.org